Navigovat do servisuKarviná - Staré Město, Bohumínská 373/7Telefon+420 596 322 020 E-mailcruservis@cruservis.cz Otevírací dobaPo - Pá: 7.45 - 16.45 So: po dohodě

Články

BMW 7 dostalo nové naftové šestiválce. Jsou hybridní, ale vadit vám to nemusí..

21.6.2020
BMW 7 dostalo nové naftové šestiválce. Jsou hybridní, ale vadit vám to nemusí..

Vlajková loď BMW se už dlouhou dobu prodává s plug-in hybridním pohonem, elektrifikaci ale neujdou ani naftové šestiválce. Vydělají na ní úplně všichni.

... více

Mercedes-Benz a Bosch spouští první plně autonomní parkovací systém

30.7.2019
Mercedes-Benz a Bosch spouští první plně autonomní parkovací systém

Mercedes-Benz spouští první plně autonomní parkovací systém

... více

Spalovací motor bez vačkových hřídelů: Klasický rozvod ventilů mají nahradit elektromotory

12.1.2019
Spalovací motor bez vačkových hřídelů: Klasický rozvod ventilů mají nahradit elektromotory

Nyní by měl být spalovací motor bez vačkových hřídelů již blízko sériové výrobě.

... více

Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

30.12.2018
Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Přechod na elektromobily je prý už v blízké budoucnosti nevyhnutelný. Mnozí si to však nemyslí. Kupříkladu německý start-up Micro Wave Ignition.

... více

Dvouhmotový setrvačník: Snižuje nejen hlučnost, ale i spotřebu! Jak ho ale nezničit?

11.11.2018
Dvouhmotový setrvačník: Snižuje nejen hlučnost, ale i spotřebu! Jak ho ale nezničit?

Dvouhmotový setrvačník je součástka podléhající opotřebení, která je docela drahá. Jak auto správně používat, aby co nejdéle vydržela?

... více

Všechno, co potřebujete vědět o částic.filtrech pro zážeh. motory. Čím se liší od filtrů pro diesely

24.9.2018
Všechno, co potřebujete vědět o částic.filtrech pro zážeh. motory. Čím se liší od filtrů pro diesely

Částicový filtr pro zážehové motory (GPF) se právě teď začíná objevovat u nově vyrobených aut. Vypadá sice podobně jako filtr pro vznětové motory DPF, ve skutečnosti však využívá jiný princip regenerace.

... více

Co všechno se musí na vznětových motorech změnit kvůli přísným normám?

2.9.2018
Co všechno se musí na vznětových motorech změnit kvůli přísným normám?

Čtyřválec 2.0 HDi prošel kvůli zpřísňujícím se normám úpravami, které jasně ukazují, s čím vším se musí automobilky v současnosti popasovat.

... více

VW/Audi 1.8 20V Turbo: Proč už podobně úžasný motor nemůže v dnešní době vzniknout

22.4.2018
VW/Audi 1.8 20V Turbo: Proč už podobně úžasný motor nemůže v dnešní době vzniknout

Na legendární motor VW/Audi s pěti ventily na válec a přeplňováním turbodmychadlem dodnes mnozí přísahají. Čím byl tak výjimečný a proč v tichosti odešel s příchodem normy Euro 5?

... více

Ocelové písty motoru: Začínají vytlačovat hliníkové. V čem jsou lepší?

5.4.2018
Ocelové písty motoru: Začínají vytlačovat hliníkové. V čem jsou lepší?

Není to tak dávno, co se písty spalovacích motorů vyráběly téměř výhradně z hliníkových slitin. V posledních letech se ale stále více začínají objevovat také písty z oceli. Proč tomu tak je?

... více

Úrovně autonomních aut. Jaký je mezi nimi rozdíl? A která fáze je opravdu auto bez řidiče?

31.3.2018
Úrovně autonomních aut. Jaký je mezi nimi rozdíl? A která fáze je opravdu auto bez řidiče?

Automobilové asistenční systémy se podle úrovně nabízené autonomity řadí do pěti stupňů. Ty sériové zatím zůstávají na stupni dva, už se však blíží k trojce.

... více

Rozhovor s Jozefem Kabaněm: Dejte mi tři čtyři roky, aby se moje práce u BMW projevila

17.3.2018
Rozhovor s Jozefem Kabaněm: Dejte mi tři čtyři roky, aby se moje práce u BMW projevila

Dlouholetý šéfdesignér Škody od loňska působí u BMW. Na ženevském autosalonu jsme si s ním popovídali, jak se mu v nové pozici daří.

... více

Regenerace filtrů pevných částic: Jak jezdit, abychom neničili drahý filtr?

13.2.2018
Regenerace filtrů pevných částic: Jak jezdit, abychom neničili drahý filtr?

Emisní norma Euro 5 zavedená v roce 2010 přinesla u vznětových motorů celoplošné rozšíření částicových filtrů. Jakým způsobem je lze vypalovat a je lepší řešení s aditivy, nebo bez nich?

... více

Nesmysl jménem stop-start: Věděli jste, že ničí autobaterie?

12.2.2018
Nesmysl jménem stop-start: Věděli jste, že ničí autobaterie?

Ve snaze vyhnout se „výpalnému“ od EU za nadlimitní emise CO2 vymyslely automobilky leccos. Jednou z největších blbostí je systém samočinného vypínání motoru stop-start při stání na křižovatce. Šetří mililitry benzinu, ale ničí drahé autobaterie.

... více

Přehřívání motoru: Můžete uvařit i nové motory?

4.2.2018
Přehřívání motoru: Můžete uvařit i nové motory?
Funkční chladicí soustava je spolu s dobře pracující mazací soustavou naprosto klíčová pro spolehlivý a bezproblémový chod spalovacího motoru. Co když ale chlazení selže?
... více

Chlazení moderních motorů: Zapomíná se na něj, přesto může způsobit fatální závady

3.12.2017
Chlazení moderních motorů: Zapomíná se na něj, přesto může způsobit fatální závady
Chlazení je spolu s mazáním nejdůležitější součástí moderního spalovacího motoru. Pokud selže, může to vést až k fatálnímu poškození agregátu. ... více

Mazda odhaluje techniku budoucnosti, nabídne vznětový motor na benzín

8.8.2017
Mazda odhaluje techniku budoucnosti, nabídne vznětový motor na benzín
Nový unikátní motor s označením Skyactiv-X dorazí na trh v roce 2019. Vedle něho Mazda počítá i s modely na elektřinu. ... více

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

5.6.2017
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?
V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč ? ... více

Vstřikování dieselů včera a dnes: Proč máme common-rail a čerpadlo-tryska je mrtvé?

16.4.2017
Vstřikování dieselů včera a dnes: Proč máme common-rail a čerpadlo-tryska je mrtvé?
Když se dnes podíváte na jakékoliv osobní auto se vznětovým motorem a zaměříte se na technické údaje a kolonku, v níž je uvedena „příprava směsi“ či „vstřikování paliva“, vždy tam objevíte spojení common-rail. ... více

Zapalovací svíčky: Co všechno musí vydržet? A čím se liší teplá a studená svíčka?

28.2.2017
Zapalovací svíčky: Co všechno musí vydržet? A čím se liší teplá a studená svíčka?
Bez zapalovací svíčky by současný zážehový motor neběžel. Poměrně nenápadná součástka navíc musí odolávat značným teplotám a tlakům. Čím se zapalovací svíčky liší a jaké jsou jejich nedůležitější charakteristiky? ... více

Omezovač rychlosti vám může ušetřit peníze za pokuty. Víte, jak funguje?

31.1.2017
Omezovač rychlosti vám může ušetřit peníze za pokuty. Víte, jak funguje?
Zařízení, které řidiči umožňuje předvolit maximální rychlost, nazýváme omezovač rychlosti. Jde vlastně o doplňkovou funkci tempomatu. Zjišťovali jsme, jak to celé funguje. ... více
STARŠÍ ČLÁNKY >>