Články

VW/Audi 1.8 20V Turbo: Proč už podobně úžasný motor nemůže v dnešní době vzniknout

22.4.2018
VW/Audi 1.8 20V Turbo: Proč už podobně úžasný motor nemůže v dnešní době vzniknout

Na legendární motor VW/Audi s pěti ventily na válec a přeplňováním turbodmychadlem dodnes mnozí přísahají. Čím byl tak výjimečný a proč v tichosti odešel s příchodem normy Euro 5?

... více

Ocelové písty motoru: Začínají vytlačovat hliníkové. V čem jsou lepší?

5.4.2018
Ocelové písty motoru: Začínají vytlačovat hliníkové. V čem jsou lepší?

Není to tak dávno, co se písty spalovacích motorů vyráběly téměř výhradně z hliníkových slitin. V posledních letech se ale stále více začínají objevovat také písty z oceli. Proč tomu tak je?

... více

Úrovně autonomních aut. Jaký je mezi nimi rozdíl? A která fáze je opravdu auto bez řidiče?

31.3.2018
Úrovně autonomních aut. Jaký je mezi nimi rozdíl? A která fáze je opravdu auto bez řidiče?

Automobilové asistenční systémy se podle úrovně nabízené autonomity řadí do pěti stupňů. Ty sériové zatím zůstávají na stupni dva, už se však blíží k trojce.

... více

Rozhovor s Jozefem Kabaněm: Dejte mi tři čtyři roky, aby se moje práce u BMW projevila

17.3.2018
Rozhovor s Jozefem Kabaněm: Dejte mi tři čtyři roky, aby se moje práce u BMW projevila

Dlouholetý šéfdesignér Škody od loňska působí u BMW. Na ženevském autosalonu jsme si s ním popovídali, jak se mu v nové pozici daří.

... více

Regenerace filtrů pevných částic: Jak jezdit, abychom neničili drahý filtr?

13.2.2018
Regenerace filtrů pevných částic: Jak jezdit, abychom neničili drahý filtr?

Emisní norma Euro 5 zavedená v roce 2010 přinesla u vznětových motorů celoplošné rozšíření částicových filtrů. Jakým způsobem je lze vypalovat a je lepší řešení s aditivy, nebo bez nich?

... více

Nesmysl jménem stop-start: Věděli jste, že ničí autobaterie?

12.2.2018
Nesmysl jménem stop-start: Věděli jste, že ničí autobaterie?

Ve snaze vyhnout se „výpalnému“ od EU za nadlimitní emise CO2 vymyslely automobilky leccos. Jednou z největších blbostí je systém samočinného vypínání motoru stop-start při stání na křižovatce. Šetří mililitry benzinu, ale ničí drahé autobaterie.

... více

Přehřívání motoru: Můžete uvařit i nové motory?

4.2.2018
Přehřívání motoru: Můžete uvařit i nové motory?
Funkční chladicí soustava je spolu s dobře pracující mazací soustavou naprosto klíčová pro spolehlivý a bezproblémový chod spalovacího motoru. Co když ale chlazení selže?
... více

Chlazení moderních motorů: Zapomíná se na něj, přesto může způsobit fatální závady

3.12.2017
Chlazení moderních motorů: Zapomíná se na něj, přesto může způsobit fatální závady
Chlazení je spolu s mazáním nejdůležitější součástí moderního spalovacího motoru. Pokud selže, může to vést až k fatálnímu poškození agregátu. ... více

Mazda odhaluje techniku budoucnosti, nabídne vznětový motor na benzín

8.8.2017
Mazda odhaluje techniku budoucnosti, nabídne vznětový motor na benzín
Nový unikátní motor s označením Skyactiv-X dorazí na trh v roce 2019. Vedle něho Mazda počítá i s modely na elektřinu. ... více

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

5.6.2017
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?
V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč ? ... více

Vstřikování dieselů včera a dnes: Proč máme common-rail a čerpadlo-tryska je mrtvé?

16.4.2017
Vstřikování dieselů včera a dnes: Proč máme common-rail a čerpadlo-tryska je mrtvé?
Když se dnes podíváte na jakékoliv osobní auto se vznětovým motorem a zaměříte se na technické údaje a kolonku, v níž je uvedena „příprava směsi“ či „vstřikování paliva“, vždy tam objevíte spojení common-rail. ... více

Zapalovací svíčky: Co všechno musí vydržet? A čím se liší teplá a studená svíčka?

28.2.2017
Zapalovací svíčky: Co všechno musí vydržet? A čím se liší teplá a studená svíčka?
Bez zapalovací svíčky by současný zážehový motor neběžel. Poměrně nenápadná součástka navíc musí odolávat značným teplotám a tlakům. Čím se zapalovací svíčky liší a jaké jsou jejich nedůležitější charakteristiky? ... více

Omezovač rychlosti vám může ušetřit peníze za pokuty. Víte, jak funguje?

31.1.2017
Omezovač rychlosti vám může ušetřit peníze za pokuty. Víte, jak funguje?
Zařízení, které řidiči umožňuje předvolit maximální rychlost, nazýváme omezovač rychlosti. Jde vlastně o doplňkovou funkci tempomatu. Zjišťovali jsme, jak to celé funguje. ... více

Víte, jak funguje tempomat? Jeho princip je vlastně docela jednoduchý

30.1.2017
Víte, jak funguje tempomat? Jeho princip je vlastně docela jednoduchý
Systém pro samočinné udržování přednastavené rychlosti existuje v autech už od začátku 20. století. Víte, co obnáší a jak funguje? ... více

Parkovací brzda: K čemu slouží? A kolik je druhů?

11.1.2017
Parkovací brzda: K čemu slouží? A kolik je druhů?
Parkovací brzda lidově nazývaná ruční jednak zajišťuje vozidlo proti samovolnému pohybu při jeho stání, jednak plní funkci záložní brzdy, kdyby ta nožní hydraulická selhala. ... více

Kola z lehké slitiny: Jak poznat neoriginální repliku? A proč je tak nezbezpečná?

16.12.2016
Kola z lehké slitiny: Jak poznat neoriginální repliku? A proč je tak nezbezpečná?
Trh s litými koly je přepestrý. Někdy lze sehnat pěkné disky za až podezřele nízkou cenu. Přitom jim nic na ... více

Válka automatů pokračuje. Toyota představuje desetistupňovou převodovku

9.12.2016
Válka automatů pokračuje. Toyota představuje desetistupňovou převodovku
Toyota následuje General Motors a Ford a rovněž představuje automat s deseti stupni. Důvodem jeho příchodu je snaha o nižší ... více

Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto

3.12.2016
Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto
Že je common rail dobrý systém, ale má drahé a choulostivé vstřikovače nafty, o tom se mluvilo už v roce 1997, kdy se poprvé objevil. ... více

Revoluce v motorech? Spotřebu paliva má snížit dvoutakt s protilehlými písty

2.12.2016
Revoluce v motorech? Spotřebu paliva má snížit dvoutakt s protilehlými písty
Revoluční motor z dílny kalifornské společnosti má být až o 30 % úspornější než dnešní agregáty. Zároveň má být lehčí ... více

Opíráte si při jízdě nohu o spojkový pedál? Co všechno tím ničíte a proč

26.11.2016
Opíráte si při jízdě nohu o spojkový pedál? Co všechno tím ničíte a proč
Minule jsme si řekli, co se může stát, pokud řidič jezdí s rukou odloženou na řadicí páce. Nyní se podíváme ... více
STARŠÍ ČLÁNKY >>
Vybrané služby
Motor
Motor
BrzdyBrzdy
SklaSkla
ElektronikaElektronika
Prohlídky
Prohlídky
Osvětlení
Osvětlení
Pneumatiky
Pneumatiky
Mechanické systémy
Mechanické systémy
Klimatizace
Klimatizace
Otevírací doba

Pondělí - Pátek 7.45 - 16.45 h

Sobota - po dohodě

Neděle - zavřeno

Akční nabídky
Jarní prohlídka v CRU 250,- Kč
Jarní prohlídka v CRU 250,- Kč
> více informací
Aktuality
Mobilní aplikace Bosch Car Service asistent
Mobilní aplikace Bosch Car Service asistent
> další aktuality
Články
VW/Audi 1.8 20V Turbo: Proč už podobně úžasný motor nemůže v dnešní době vzniknout
VW/Audi 1.8 20V Turbo: Proč už podobně úžasný motor nemůže v dnešní době vzniknout
> další články
Rychle do cíle
Živé firmy
Bosch Car Service – Profesionální servis pro vaše auto
O Bosch Car Service - přehled
Vítejte v Bosch Car Service

Vaše vozidlo je u nás v dobrých rukách. S více než 17.000 autoservisy Bosch Car Service ve více než 150 zemích jsme celosvětově největší nezávislou sítí autoservisů.

Spolupracujeme se společností Bosch a využíváme know-how a vybavení celosvětově největšího dodavatele náhradních dílů pro automobily. Skoro všechny renomované značky využívají ve svých nejnovějších modelech díly a technologie společnosti Bosch. Jako autoservis pro všechny značky vozidel zvládá Bosch Car Service a jeho vyškolení technici nejmodernější technologie vozidel a vždy dokážou zajistit provedení údržby, přípravy na technickou kontrolu, překontrolování vozidla, diagnostiku elektronických systémů a všechny další opravy vozidel.

Těšíme se na vaši návštěvu!
CRU Servis s.r.o.
Bohumínská 373/7, Karviná - Staré Město, 733 01, GPS: 49°51'53.438"N, 18°30'57.751"E, navigovat do servisu
Tel.: +420 596 322 020, E-mail: cruservis@cruservis.cz Toplist
Navštivte nás na

YouTube YouTube   Facebook Facebooku   Google + Google +

© Robert Bosch odbytová s.r.o. | Tiráž | Ochrana dat | Právní informace
Mapa stránek - Sitemap