Mercedes-Benz a Bosch spouští první plně autonomní parkovací systém

30.7.2019

Do vývoje technologií plně autonomního parkování se v posledních letech pustila celá řada společností, společný tým Daimler a Bosch však jako první dostal souhlas úřadů k oficiálnímu spuštění svého parkovacího autonomního systému na 4. úrovni.

Unikátní systém je instalován v pakovacích garážích stuttgartského Mercedes-Benz Museum, kde se s ním návštěvníci mohli setkat již v minulých letech. Daimler a Bosch totiž na vývoji systému pracují již od roku 2015, v roce 2017 byl spuštěn pilotní program a po náročném testování byl systém zpřístupněn veřejnosti v roce 2018.

Dosud však za volantem vozidla v autonomním režimu stále musel sedět řidič, který byl připraven v případě krizové situace převzít nad vozem kontrolu. To už teď ale končí a systém přechází do plně autonomního režimu. A jak to vlastně funguje?

Řidiči zajedou se svým moderním vozem Mercedes-Benz na speciálně vyhrazené místo, vystoupí a pomocí aplikace v mobilním telefonu dají vozu pokyn k zaparkování. Vůz se poté zcela bez obsluhy přesune na přiřazené parkovací místo. Jakmile jsou zákazníci připraveni muzeum opustit, pouze se přesunou na určené místo a pomocí aplikace si vůz opět přivolají. Možná to zní jednoduše, ve skutečnosti se však jedná o velmi komplexní systém.

Celý komplex parkoviště je totiž osazen speciálními senzory Bosch, které neustále monitorují jízdní koridor i jeho okolí, předávají informace automobilu a ten se podle nich v garážích pohybuje. A pokud by senzory detekovaly něco, co by mohlo představovat pro vůz překážku, okamžitě mu předají informaci a vůz v co nejkratším čase zastaví.

Podle zprávy automobilky by mělo být možné touto infrastrukturou osadit i již existující garáže. Jejich provozovatelé se pak mohou těšit na navýšení kapacity zaparkovaných vozidel až o 20 % - oproti lidem totiž stroje neparkují přes dva pruhy a nepotřebují si nechávat extra prostor na nastupování a vystupování posádky.
Samotný proces schvalování provozu však nebyl ničím jednoduchým. V současnosti totiž neexistují žádné oficiální postupy pro plně autonomní parkoviště a tak si musely společnosti Daimler a Bosch prošlapat zcela novou cestu. Na schvalování nové technologie se kromě úřadů města Stuttgart podílely i úřady spolkové země Bádensko-Württembersko a nechybělo ani Technické kontrolní sdružení TÜV Rheinland.

„Díky infrastruktuře inteligentních parkovacích garáží a jejich komunikace s automobily jsme dosáhli plně autonomního parkování dříve, než jsme očekávali,“ dodal Gerhard Staigner, ředitel Bosch Chassis Systems Control Bussiness Unit. „Přibližujeme se autonomnímu řízení rychleji, než mnozí očekávali. Autonomní parkoviště v Mercedes-Benz Museum je působivou ukázkou, jak daleko již technologie pokročila,“ uvedl Michael Hafner, šéf oddělení Automated Driving and Active Safety v Mercedes-Benz Cars Development.

Další články

Spalovací motor bez vačkových hřídelů: Klasický rozvod ventilů mají nahradit elektromotory

Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Dvouhmotový setrvačník: Snižuje nejen hlučnost, ale i spotřebu! Jak ho ale nezničit?

Všechno, co potřebujete vědět o částic.filtrech pro zážeh. motory. Čím se liší od filtrů pro diesely

Co všechno se musí na vznětových motorech změnit kvůli přísným normám?

CRU Servis s.r.o.
Otevírací doba
PROVOZ NEPŘERUŠEN !!!
Pondělí - Pátek: 7.45 - 16.45 h
Sobota: po dohodě
Našim zákazníkům nabízíme
  • Práci ve špičkové kvalitě
  • Originální náhradní díly
  • Osobní přístup
  • Servis bez ztráty záruky
  • Transparentní ceny
  • Pro všechny značky
Více o pravidlech kvalitních služeb
Živé firmy