Navigovat do servisuKarviná - Staré Město, Bohumínská 373/7Telefon+420 596 322 020 E-mailcruservis@cruservis.cz Otevírací dobaPo - Pá: 7.45 - 16.45 So: po dohodě

Články

Víte, jak funguje tempomat? Jeho princip je vlastně docela jednoduchý

30.1.2017
Víte, jak funguje tempomat? Jeho princip je vlastně docela jednoduchý
Systém pro samočinné udržování přednastavené rychlosti existuje v autech už od začátku 20. století. Víte, co obnáší a jak funguje? ... více

Parkovací brzda: K čemu slouží? A kolik je druhů?

11.1.2017
Parkovací brzda: K čemu slouží? A kolik je druhů?
Parkovací brzda lidově nazývaná ruční jednak zajišťuje vozidlo proti samovolnému pohybu při jeho stání, jednak plní funkci záložní brzdy, kdyby ta nožní hydraulická selhala. ... více

Kola z lehké slitiny: Jak poznat neoriginální repliku? A proč je tak nezbezpečná?

16.12.2016
Kola z lehké slitiny: Jak poznat neoriginální repliku? A proč je tak nezbezpečná?
Trh s litými koly je přepestrý. Někdy lze sehnat pěkné disky za až podezřele nízkou cenu. Přitom jim nic na ... více

Válka automatů pokračuje. Toyota představuje desetistupňovou převodovku

9.12.2016
Válka automatů pokračuje. Toyota představuje desetistupňovou převodovku
Toyota následuje General Motors a Ford a rovněž představuje automat s deseti stupni. Důvodem jeho příchodu je snaha o nižší ... více

Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto

3.12.2016
Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto
Že je common rail dobrý systém, ale má drahé a choulostivé vstřikovače nafty, o tom se mluvilo už v roce 1997, kdy se poprvé objevil. ... více

Revoluce v motorech? Spotřebu paliva má snížit dvoutakt s protilehlými písty

2.12.2016
Revoluce v motorech? Spotřebu paliva má snížit dvoutakt s protilehlými písty
Revoluční motor z dílny kalifornské společnosti má být až o 30 % úspornější než dnešní agregáty. Zároveň má být lehčí ... více

Opíráte si při jízdě nohu o spojkový pedál? Co všechno tím ničíte a proč

26.11.2016
Opíráte si při jízdě nohu o spojkový pedál? Co všechno tím ničíte a proč
Minule jsme si řekli, co se může stát, pokud řidič jezdí s rukou odloženou na řadicí páce. Nyní se podíváme ... více

Odložená ruka na řadicí páce: Proč to nedělat? Tady jsou důvody!

23.11.2016
Odložená ruka na řadicí páce: Proč to nedělat? Tady jsou důvody!
Při řízení máte mít přece obě ruce na volantu. Alespoň tak se to učí v autoškole. Co když si někdo ... více

Není hybrid jako hybrid. Čím se jednotlivé systémy liší?

19.11.2016
Není hybrid jako hybrid. Čím se jednotlivé systémy liší?
Jistě jste se s tím už setkali. Pojmy jako poloviční hybrid nebo také mild hybrid a dále sériový hybrid či paralelní hybrid. A co třeba mikro hybrid? ... více

Dvouspojková převodovka: Pět rad, jak ji spolehlivě zničit

10.10.2016
Dvouspojková převodovka: Pět rad, jak ji spolehlivě zničit
Samočinná převodovka s dvojicí soustředných spojek stále častěji plní roli tam, kde lidé nechtějí řadit. A jelikož se technicky od ... více

Velký přehled všech typů turbodmychadel. V čem se liší?

25.9.2016
Velký přehled všech typů turbodmychadel. V čem se liší?
Twin turbo, bi-turbo, twin power, twin-scroll. A co třeba elektrické turbo? V čem spočívají výhody či naopak nevýhody jednotlivých řešení?   Nedávné ... více

Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok.

18.8.2016
Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok.
Moderní systém komunikace mezi vozy značky Audi a semafory bude zatím fungovat v USA, jmenovitě ve městech Washington D.C. a ... více

Nové tlumiče od Audi: Čím více hrbolů, tím nižší spotřeba!

11.8.2016
Nové tlumiče od Audi: Čím více hrbolů, tím nižší spotřeba!
Rekuperace energie je nedílnou součástí systémů snižujících spotřebu paliva. Nové tlumiče od Audi budou umět využívat dříve pouze ztrátovou kinetickou ... více

Rozvodové řetězy II: Máme se jich pořád bát?

6.8.2016
Rozvodové řetězy II: Máme se jich pořád bát?
V prvním díle jsme se zaměřili na rozvodové řetězy obecně a řekli jsme si, kde může vznikat opotřebení. Ve druhém ... více

I rozvodový řetěz může selhat (1. část)

15.7.2016
I rozvodový řetěz může selhat (1. část)
Rozvodový řetěz dlouhá léta platil za součástku, která je takřka věčná. Paradoxně s ním však mají automobilky v posledních generacích ... více

Odstraněný filtr pevných částic vs. STK. Opravdu už neprojdete?

7.7.2016
Odstraněný filtr pevných částic vs. STK. Opravdu už neprojdete?
Majitelům aut nastávají od letošního 1. září krušné časy. Končí totiž takzvané přechodové období v rámci změn v metodice měření ... více

Benzinové motory Volkswagenu dostanou filtr pevných částic

23.6.2016
Benzinové motory Volkswagenu dostanou filtr pevných částic
VW Group po loni vypuklém emisním skandálu více myslí na ochranu životního prostředí. Z toho důvodu chce pracovat na ekologičtějších ... více

Brzdové destičky BOSCH - testy

1.4.2016
Brzdové destičky BOSCH - testy
  zdroj: Bosch ... více

Filtry pevných částic: Jak je správně čistit? (2. díl)

20.3.2016
Filtry pevných částic: Jak je správně čistit? (2. díl)
V minulém díle jsme se zabývali filtry pevných částic z hlediska obecného popisu. Nyní se podrobněji podíváme na podmínky jejich ... více

Filtry pevných částic: Jak vlastně fungují? A regenerují? (1. díl)

23.2.2016
Filtry pevných částic: Jak vlastně fungují? A regenerují? (1. díl)
První filtry pevných částic přišly do osobních automobilů s příchodem emisní normy Euro 4 v lednu 2004. A zatímco toto ... více
STARŠÍ ČLÁNKY >>