Nové tlumiče od Audi: Čím více hrbolů, tím nižší spotřeba!

11.8.2016

Rekuperace energie je nedílnou součástí systémů snižujících spotřebu paliva. Nové tlumiče od Audi budou umět využívat dříve pouze ztrátovou kinetickou energii.

Že umějí nové automobily rekuperovat kinetickou energii a využívat ji v zájmu snížení spotřeby paliva, je stará známá věc. Vozy rekuperují například při brzdění, to ale ani zdaleka není jediná oblast, odkud se dá jindy ztrátová energie brát. V Audi přišli na to, že když budou umět přeměnit ztrátovou energii tlumičů na energii elektrickou, sníží se spotřeba paliva a jejich vozy budou ještě pohodlnější.

Jak je to možné? Odpovědí je systém s označením eROT, které zatím Audi testuje ve formě prototypu. V podstatě jde o horizontálně umístěné točivé stroje nahrazující klasické teleskopické tlumiče. Jejich charakteristika lze plynule měnit (teoreticky je k dispozici nekonečné množství nastavení) a odpadá „podupávání“ způsobené příliš měkkým nastavením standardních nastavitelných tlumičů. Systém eROT dokáže pohodlně filtrovat nerovnosti, aniž by došlo k „prásknutí“ odpruženého kola o vozovku jako u některých adaptivních tlumičů, které umějí i při tužším nastavení přejít do uvolněného režimu.

Při každém zdvihu tlumiče vzniká energie, kterou umí systém přeměnit na energii elektrickou. Ta je následně prostřednictvím převodovky přenášena do elektromotoru, který ve funkci generátoru vyrábí elektrickou energii. Audi říká, že během testování na německých silnicích bylo dosahováno průměrného rekuperačního výkonu až 150 W, v závislosti na stavu vozovky se však šrouboval až na 613 W (hrbolatá silnice nižší třídy). V reálném provozu to odpovídá průměrnému snížení emisí až o tři gramy na kilometr, což je po přečtení asi 0,13 l/100 km. Laicky řečeno - čím více výmolů, tím menší spotřeba!

„Každý výmol, každá nerovnost, každá zatáčka je zdrojem pohybové energie, která je pohlcována současnými tlumiči a přeměňována na ztrátové teplo. Tuto energii se nyní chystáme využívat pomocí nového systému elektromechanických tlumičů, který je součástí palubní elektrické sítě s napětím 48 V (tu už má kvůli elektrickému dmychadlu Audi SQ7, pozn. red.). Navíc tím společně s našimi zákazníky získáváme zcela nové možnosti pro regulaci podvozku.“ říká Dr.-Ing. Stefan Knirsch, člen představenstva společnosti Audi AG zodpovědný za technický vývoj. 

Audi v současnosti testuje první evoluční stupeň s lithium-iontovým akumulátorem o kapacitě 0,5 kWh a výkonu 13 kW, už příští rok však Audi přijde s modelem, u něhož bude 48 voltová síť plnit funkci hlavní elektrické sítě a zároveň bude napájet hybridní soustavu. Půjde o mild-hybrid bez možnosti jet čistě na elektřinu, dle všeho o novou generaci vlajkové lodě A8 nebo crossover Q6.

 

 

 

 

 zdroj: auto.cz

Další články

Rozvodové řetězy II: Máme se jich pořád bát?

I rozvodový řetěz může selhat (1. část)

Odstraněný filtr pevných částic vs. STK. Opravdu už neprojdete?

Benzinové motory Volkswagenu dostanou filtr pevných částic

Brzdové destičky BOSCH - testy

CRU Servis s.r.o.
Otevírací doba

Pondělí - Pátek: 7.45 - 16.45 h

Sobota: po dohodě

Neděle: zavřeno

Motor
Motor
Brzdy
Brzdy
Skla
Skla
Elektronika
Elektronika
Prohlídky
Prohlídky
Osvětlení
Osvětlení
Pneumatiky
Pneumatiky
Mechanické systémy
Mechanické systémy
Klimatizace
Klimatizace
Aktuality
Best Brand 2018
Best Brand 2018
> další aktuality
Články
VW/Audi 1.8 20V Turbo: Proč už podobně úžasný motor nemůže v dnešní době vzniknout
VW/Audi 1.8 20V Turbo: Proč už podobně úžasný motor nemůže v dnešní době vzniknout
> další články
Živé firmy
Bosch Car Service – Profesionální servis pro vaše auto
Více
O Bosch Car Service - přehled
Více
O Bosch Car Service - přehled
Vítejte v Bosch Car Service

Vaše vozidlo je u nás v dobrých rukách. S více než 17.000 autoservisy Bosch Car Service ve více než 150 zemích jsme celosvětově největší nezávislou sítí autoservisů.

Spolupracujeme se společností Bosch a využíváme know-how a vybavení celosvětově největšího dodavatele náhradních dílů pro automobily. Skoro všechny renomované značky využívají ve svých nejnovějších modelech díly a technologie společnosti Bosch. Jako autoservis pro všechny značky vozidel zvládá Bosch Car Service a jeho vyškolení technici nejmodernější technologie vozidel a vždy dokážou zajistit provedení údržby, přípravy na technickou kontrolu, překontrolování vozidla, diagnostiku elektronických systémů a všechny další opravy vozidel.

Těšíme se na vaši návštěvu!
CRU Servis s.r.o.
Bohumínská 373/7, Karviná - Staré Město, 733 01, GPS: 49°51'53.438"N, 18°30'57.751"E, navigovat do servisu
Tel.: +420 596 322 020, E-mail: cruservis@cruservis.cz Toplist
O nás
Profil firmy | Kontakty | Kde nás najdete | Ochrana osobních údajů | Certifikáty | Reference | Dárkové poukazy | BMW - Partners in Quality
Servisní služby
Mechanická dílna | Karosárna | Renovace světel | Inspekce a kontroly | Servis elektroniky | Klima servis | Servis motoru | Servis brzd | Pneuservis | Servis skel | Test světlometů | Servis mechaniky
Další služby
Likvidace pojistných událostí | Odtahová služba | Chiptunning | Autopůjčovna | ON-LINE servisní historie | Ověřování vozidel
Navštivte nás na

YouTube YouTube   Facebook Facebooku   Google + Google +

© Robert Bosch odbytová s.r.o. | Tiráž | Ochrana dat | Právní informace
Mapa stránek - Sitemap