BMW 7 dostalo nové naftové šestiválce. Jsou hybridní, ale vadit vám to nemusí..

21.6.2020

Vlajková loď BMW se už dlouhou dobu prodává s plug-in hybridním pohonem, elektrifikaci ale neujdou ani naftové šestiválce. Vydělají na ní úplně všichni. 


Aktuální zdražování aut je často mylně přičítáno pandemii koronaviru, hlavním důvodem je ale nástup přísnějších emisních norem, kvůli kterým prostupují hybridní pohony do čím dál menších segmentů. Jsem toho názoru, že dokud není potřeba připojovat auto k nabíječce, není čeho se bát, navíc se v minulosti několikrát ukázalo, že i mild-hybridy, tedy vozidla s nejmenší formou elektrifikace, mohou být opravdu úsporné a uživatelsky příjemnější než výchozí verze.

Od července letošního roku najdete mild-hybridní techniku také ve vlajkové lodi BMW s motory 730d a740d. Nové třílitrové řadové šestiválce budou vybaveny 48V startér-generátorem a mají přepracovaný systém čistění výfukových s komponenty umístěnými blízko motoru (oxidační katalyzátor, filtr pevných částic). Naftové šestiválcové sedmičky díky tomu splní emisní normu Euro 6d. Vedle toho došlo k nárůstu výkonu a točivého momentu, přičemž uváděná kombinovaná spotřeba je jako z říše snů.
Základní třílitrový šestiválce 730d má o 15 kW vyšší výkon a o 30 N.m narostl točivý moment. Celkem se bavíme o 210 kW a 650 N.m, přičemž maximální točivý moment máte k dispozici už od 1500 otáček. BMW upravilo systém přeplňování – u motoru 730d je nyní dvoustupňové s variabilní geometrií rozváděcích lopatek.

V porovnání s předchozí verzí motoru klesla spotřeba až o 0,6 l/100 km. BMW 7 se standardním rozvorem a pohonem zadních kol si kombinovaně řekne o 4,7 až 4,9 l/100 km, s pohonem všech kol jezdí za pět litrů a o nejvíce paliva si řekne čtyřkolky s delším rozvorem – papírově od 5,1 do 5,3 l/100 km. Zároveň však došlo k zlepšení dynamiky. „Krátká“ limuzína se zadním pohonem zrychlí z nuly na stovku za 5,9 sekundy, se čtyřkolkou za 5,6 sekundy. V obou případech se bavíme o zlepšení o 0,2 sekundy.

Také u verze 740d xDrive došlo k nárůstu výkonu (+15 kW) a točivého momentu (20 N.m). Motor nyní dosahuje 250 kW a 700 N.m (od 1750 do 2250 otáček), obě turbodmychadla mají variabilní geometrii lopatek, a stejně jako v případě verzí 730d a 730d xDrive došlo k snížení spotřeby. Klesla až o 0,4 l/100 km. Mild-hybridní systém však nepomáhá jen snižovat spotřebu, ale také při rozjezdech a akceleraci. „Krátké“ BMW 740d xDrive zrychlí z nuly na stovku za rovných pět sekund, tedy o 0,2 sekundy rychleji než se starým motorem.


zdroj: www.autorevue.cz

Další články

Mercedes-Benz a Bosch spouští první plně autonomní parkovací systém

Spalovací motor bez vačkových hřídelů: Klasický rozvod ventilů mají nahradit elektromotory

Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Dvouhmotový setrvačník: Snižuje nejen hlučnost, ale i spotřebu! Jak ho ale nezničit?

Všechno, co potřebujete vědět o částic.filtrech pro zážeh. motory. Čím se liší od filtrů pro diesely

CRU Servis s.r.o.
Otevírací doba
Pondělí - Pátek: 7.45 - 16.45 h
Sobota: po dohodě
Našim zákazníkům nabízíme
  • Práci ve špičkové kvalitě
  • Originální náhradní díly
  • Osobní přístup
  • Servis bez ztráty záruky
  • Transparentní ceny
  • Pro všechny značky
Více o pravidlech kvalitních služeb
Živé firmy