Motor 1,4 TSI má problém: vytahaný rozvodový řetěz

23.3.2012

Náchylnost k poruše rozvodového řetězu, který spojuje klikový hřídel s hřídeli vačkovými, je potenciálně velmi nebezpečná. Poškození motoru, které po přeskočení rozvodového řetězu nastane, totiž může mít pro motor fatální následky.

A právě rozvodový řetěz je dle týdeníku Auto Bild slabým místem koncernového agregátu 1,4 TSI. Magazín má ve svých statistikách značné množství poruch rozvodového řetězu, které postihují zejména modely Touran, Golf a Tiguan. Vytahaný řetěz pak v menší míře trápí i majitele 1,2 TSI 77 kW a to zejména u Škody Yeti. Do redakce magazínu přišla po zveřejnění článku v čísle 10/2012 už více než stovka reakcí od majitelů, které problémy s řetězem u koncernových vozů s agregáty 1,2 TSI a 1,4 TSI potkaly. A přicházejí další.

Navzdory tomu, že toto zařízení by mělo mít v podstatě neomezenou životnost (resp. životnost stejnou jako vůz samotný), v určitých případech dojde k nesprávné funkci rozvodového řetězu, jeho napínáku a časovače vačkových hřídelí. Podrobnější analýza statistik například ukázala, že u Touranu 1,4 TSI 103 kW (kód motoru BMY) došlo k většině závad při stavu tachometru 40 až 70 tisíc km. O případu informoval i český bratranec AutoBildu, čtrnáctideník AutoTip.

Závada se majiteli hlásí rachotem motoru po studeném startu. Po několika sekundách pak dojde k navýšení tlaku oleje a dopnutí řetězu, takže rušivý zvuk zmizí a vše je v normálu. A právě v kritické fázi, kdy není řetěz dopnut, může dojít k přeskočení.

U následných oprav závad či výměn chrastícího řetězu poskytuje automobilka kulanci, tedy pozáruční, čistě dobrovolný příspěvek na řešení závad způsobených chybou výrobce. Plnou kulanci však dostanou pouze majitelé nejvýše tříletých vozidel s nájezdem do 100 tisíc kilometrů. Šanci na alespoň částečnou kulanci mají i vozy starší, tam se jednotlivé případy posuzují individuálně. Podmínkou však je bezchybné plnění servisního plánu. Stáří vozu pak nesmí přesáhnout 6 let a nájezd nesmí být větší než 200 tisíc kilometrů.

Sama automobilka k předčasnému vytáhání řetězu Auto Bildu neposkytla žádné technické informace, takže nezbývá než spekulovat. Problémy mohou být způsobeny použitím méně kvalitních materiálů u dodavatele součástek, ale také třeba parazitními momenty a kmity. To by ostatně vysvětlovalo i fakt, že se dané závady vyskytují u některých modelů častěji, byť agregát je stejný.

Zdroj: AutoTip

Další články

Dieselová Pro a Proti, část IV: Kolik stojí nový filtr pevných částic?

Bosch hlásí už 75 miliónů vyrobených Common-Railů

Dieselová Pro a Proti III: Emise pohřbily dobré motory, říká úpravce

Dieselová Pro a Proti, část II: Jak neucpat filtr pevných částic

Dieselová Pro a Proti, část I: V čem je diesel nejlepší

CRU Servis s.r.o.
Otevírací doba

Pondělí - Pátek: 7.45 - 16.45 h

Sobota: po dohodě

Neděle: zavřeno

Motor
Motor
BrzdyBrzdy
SklaSkla
ElektronikaElektronika
Prohlídky
Prohlídky
Osvětlení
Osvětlení
Pneumatiky
Pneumatiky
Mechanické systémy
Mechanické systémy
Klimatizace
Klimatizace
Aktuality
Best Brand 2018
Best Brand 2018
> další aktuality
Články
VW/Audi 1.8 20V Turbo: Proč už podobně úžasný motor nemůže v dnešní době vzniknout
VW/Audi 1.8 20V Turbo: Proč už podobně úžasný motor nemůže v dnešní době vzniknout
> další články
Živé firmy
Bosch Car Service – Profesionální servis pro vaše auto
O Bosch Car Service - přehled
Vítejte v Bosch Car Service

Vaše vozidlo je u nás v dobrých rukách. S více než 17.000 autoservisy Bosch Car Service ve více než 150 zemích jsme celosvětově největší nezávislou sítí autoservisů.

Spolupracujeme se společností Bosch a využíváme know-how a vybavení celosvětově největšího dodavatele náhradních dílů pro automobily. Skoro všechny renomované značky využívají ve svých nejnovějších modelech díly a technologie společnosti Bosch. Jako autoservis pro všechny značky vozidel zvládá Bosch Car Service a jeho vyškolení technici nejmodernější technologie vozidel a vždy dokážou zajistit provedení údržby, přípravy na technickou kontrolu, překontrolování vozidla, diagnostiku elektronických systémů a všechny další opravy vozidel.

Těšíme se na vaši návštěvu!
CRU Servis s.r.o.
Bohumínská 373/7, Karviná - Staré Město, 733 01, GPS: 49°51'53.438"N, 18°30'57.751"E, navigovat do servisu
Tel.: +420 596 322 020, E-mail: cruservis@cruservis.cz Toplist
Navštivte nás na

YouTube YouTube   Facebook Facebooku   Google + Google +

© Robert Bosch odbytová s.r.o. | Tiráž | Ochrana dat | Právní informace
Mapa stránek - Sitemap