Dieselová Pro a Proti, část IV: Kolik stojí nový filtr pevných částic?

16.3.2012

Výměna filtru pevných částic (DPF) je úkon, který majitele benzinového auta nepotká. Naopak uživatelé turbodieselů se jí nevyhnou – v závislosti na ročním nájezdu může přijít čas výměny už po několika letech vlastnictví nového auta.

Životnost filtru se liší dle konkrétního modelu auta a také způsobu použití. Vyjádřeno v kilometrech, jedná se o šestimístné číslo. I při dodržená ideálních provozních podmínek životnost málokdy přesáhne 300 tisíc km.

Přitom dnes filtr pevných částic najdeme v každém novém autě, a tak se tento problém týká všech, kdo jezdí na naftu. Normu Euro 5 (platná od roku 2010) se totiž automobilkám nedaří bez použití filtru splnit, naposledy měly to štěstí motory homologované podle normy Euro 4. Ovšem i tady je potřeba dávat pozor – na západ od našich hranic se zpravidla prodávala auta, která i tak filtr měla. Navíc některé silnější motory bez filtru neplnily už Euro 4.

Jak ukazuje následující tabulka, výměna filtru nemusí být vždy finanční tragédií. Například u Citroënu C5 první generace (jedno z prvních aut na trhu s filtrem pevných částic) cena nového originálního filtru nijak zásadně nepřesahuje ceny jiných spotřebních dílů. Konkrétně si Citroën účtuje 10.667,- Kč včetně DPH.

Mimochodem, ceny se v průběhu času vyvíjí. Třeba u šestiválcového éčkového Mercedesu filtr od loňského podzimu zlevnil o 44 %! Z necelých 49 tisíc na 27.658,- Kč.

Nejobvyklejší jsou právě ceny okolo 30 tisíc. Najdou se však i bolestné výjimky – například majitel Hondy CR-V po ujetí čtvrt milionu kilometrů pěkně zapláče, obzvlášť má-li už novější motor 2,2 i-DTEC. Pro něj stojí filtr pevných částic 170 tisíc korun. Fakt, že se jedná o společný díl s katalyzátorem, v takové chvíli asi neutěší.

Druhovýroba zatím nepomáhá. Dostupné jsou v drtivé většině jen filtry pro modely koncernu PSA, u kterých cena značkového filtru není zásadní problém, a některé pro Fiaty a Opely (motor 1,9 JTD/1,9 CDTI).

Filtry pevných částic - výrobcem doporučené ceny nových dílů:
 


                         Model                                    rok výroby            cena filtru s DPH [Kč]
 
BMW 320d/130 kW (E90)                                    2008                                 33.560,-
Citroën C5 2,2 HDi/96 kW                                  2002                                 10.667,-
Ford Focus 1,6 TDCi/80 kW                                2008                                 18.980,-
Honda CR-V 2,2 i-CTDi/103 kW                           2008                               109.921,-
Honda CR-V 2,2 i-DTEC/110 kW                          2010                               170.468,-
Mercedes-Benz E 320 CDI/170 kW (W211)            2008                                27.658,-
Škoda Octavia RS 2,0 TDI PD/125 kW                  2007                                38.448,-
Toyota Avensis 2,2 D-CAT/130 kW                      2008                                38.964,-
VW Passat 2,0 TDI PD/103 kW                            2007                                 40.626,-

Další články

Bosch hlásí už 75 miliónů vyrobených Common-Railů

Dieselová Pro a Proti III: Emise pohřbily dobré motory, říká úpravce

Dieselová Pro a Proti, část II: Jak neucpat filtr pevných částic

Dieselová Pro a Proti, část I: V čem je diesel nejlepší

LED světla jsou překonána

CRU Servis s.r.o.
Otevírací doba
PROVOZ NEPŘERUŠEN !!!
Pondělí - Pátek: 7.45 - 16.45 h
Sobota: po dohodě
Aktuality
PROVOZ NEPŘERUŠEN !!!
PROVOZ NEPŘERUŠEN !!!
Náš servis bude od 1.3.2021 otevřen ve standartním režimu jako doposud. Jediná změna kterou musíme dle nařízení vlády dodržet je, že zákazníkům nebude povolen vstup do prostorů autoservisu a příjem/výdej vozidel do a z opravy bude probíhat na parkovišti ve venkovních prostorách před admin.budovou. Těšíme se na Vás.
> Další aktuality
Našim zákazníkům nabízíme
  • Práci ve špičkové kvalitě
  • Originální náhradní díly
  • Osobní přístup
  • Servis bez ztráty záruky
  • Transparentní ceny
  • Pro všechny značky
Více o pravidlech kvalitních služeb
Živé firmy