Nové patnáctistovky samozřejmě nebudou vyhrazeny jen Golfu. Není potřeba pochybovat o tom, že se později objeví také v dalších modelech Volkswagenu i dalších značek VW Group. Motorů o objemu 1,5 litru se dočkáme třeba i v Octavii nebo Fabii.
Agregáty navážou na stávající architekturu. Nový benzinový motor však dostane delší zdvih než 1.4 TSI, nový turbodiesel zase kratší vrtání než 1.6 TDI. Chybět samozřejmě nebude přímé vstřikování nebo turbodmychadlo nové generace. Zážehová patnáctistovka se pak dočká systému vypínání poloviny válců.
Oba motory budou pocházet z nové modulární rodiny jednotek, jejichž součástí bude i litrový tříválec. Díky své univerzálnosti se budou čtyřválce i tříválce moci vyrábět na jedné lince. Použití patnáctistovek je logické i v tom, že na některých trzích (v Číně nebo Indii) jsou finančně znevýhodněny motory nad objemem 1,5 litru. Jednotky tak bude možné prodávat po celém světě.
Když Diess šéfoval vývoji v BMW, tvrdil, že nejlepším kompromisem mezi výkonem a spotřebou paliva jsou agregáty s válci o objemu 500 cm3. Právě pod jeho vedením mnichovský výrobce přešel na modulární jednotky s válci o takové velikosti. Pro Volkswagen jsou ale podle jeho názoru pro tuto chvíli nejlepším řešením právě 1,5litrové agregáty. Diessova slova naznačují, že v delším časovém horizontu by i Volkswagen mohl přejít na jednotky s půllitrovými válci.
zdroj: auto.cz
Další články
Tomu neuvěříte: Formule 1 se nebojí sněhu, řádí na sjezdovce v Alpách
Škoda svolá do servisů 1,2 milionu vozů se zakázaným softwarem !!!
BMW vyvíjí extrémně úsporný vůz se spotřebou 0,4 l
Česko-slovenský závodní vůz Praga R1R získal silniční homologaci
Aplikace pro chytré hodinky umožní ovládat automobily na dálku.