Konec 1.4 TSI a 1.6 TDI, Volkswagen je nahradí novými patnáctistovkami..

25.1.2016

Nové zážehové a vznětové čtyřválce jako první dostane modernizovaný VW Golf. Do prodeje vstoupí nejdříve v roce 2017.

Menší modely VW Group čeká v blízké době významná mezigenerační výměna motorů. Automobilka totiž počítá s nahrazením stávajících agregátů 1.4 TSI a 1.6 TDI novými čtyřválci se shodným objemem 1,5 litru. Potvrdil to sám šéf značky Volkswagen Herbert Diess.

Nové patnáctistovky budou poprvé představeny v modernizovaném Volkswagenu Golf, který bude odhalen ještě během letošního roku. Nabídku inovovaného Golfu ale obohatí až později. Diess vysvětluje, že uvedeny budou až po zavedení přísnějších emisních norem. Nové agregáty budou výrobně nákladnější než nynější čtyřválce, a tak by zahájení jejich prodeje před přísnějšími nařízeními nedávalo ekonomicky smysl.

S přísnějšími regulemi se v Evropské unii počítá pro rok 2017. Nových jednotek bychom se tedy měli dočkat někdy v té době. EU chce za dva roky zavést přesnější normované měření emisí, jehož součástí budou i testy v reálném prostředí.


 


Nové patnáctistovky samozřejmě nebudou vyhrazeny jen Golfu. Není potřeba pochybovat o tom, že se později objeví také v dalších modelech Volkswagenu i dalších značek VW Group. Motorů o objemu 1,5 litru se dočkáme třeba i v Octavii nebo Fabii.

Agregáty navážou na stávající architekturu. Nový benzinový motor však dostane delší zdvih než 1.4 TSI, nový turbodiesel zase kratší vrtání než 1.6 TDI. Chybět samozřejmě nebude přímé vstřikování nebo turbodmychadlo nové generace. Zážehová patnáctistovka se pak dočká systému vypínání poloviny válců.

Oba motory budou pocházet z nové modulární rodiny jednotek, jejichž součástí bude i litrový tříválec. Díky své univerzálnosti se budou čtyřválce i tříválce moci vyrábět na jedné lince. Použití patnáctistovek je logické i v tom, že na některých trzích (v Číně nebo Indii) jsou finančně znevýhodněny motory nad objemem 1,5 litru. Jednotky tak bude možné prodávat po celém světě.

Když Diess šéfoval vývoji v BMW, tvrdil, že nejlepším kompromisem mezi výkonem a spotřebou paliva jsou agregáty s válci o objemu 500 cm3. Právě pod jeho vedením mnichovský výrobce přešel na modulární jednotky s válci o takové velikosti. Pro Volkswagen jsou ale podle jeho názoru pro tuto chvíli nejlepším řešením právě 1,5litrové agregáty. Diessova slova naznačují, že v delším časovém horizontu by i Volkswagen mohl přejít na jednotky s půllitrovými válci.

TSI

zdroj: auto.cz

Další články

Tomu neuvěříte: Formule 1 se nebojí sněhu, řádí na sjezdovce v Alpách

Škoda svolá do servisů 1,2 milionu vozů se zakázaným softwarem !!!

BMW vyvíjí extrémně úsporný vůz se spotřebou 0,4 l

Česko-slovenský závodní vůz Praga R1R získal silniční homologaci

Aplikace pro chytré hodinky umožní ovládat automobily na dálku.

Otevírací doba

Pondělí - Pátek 7.45 - 16.45 h

Sobota - po dohodě

Neděle - zavřeno

Motor
Motor
BrzdyBrzdy
SklaSkla
ElektronikaElektronika
Prohlídky
Prohlídky
Osvětlení
Osvětlení
Pneumatiky
Pneumatiky
Mechanické systémy
Mechanické systémy
Klimatizace
Klimatizace
Akční nabídky
Jarní prohlídka v CRU 250,- Kč
Jarní prohlídka v CRU 250,- Kč
> více informací
Aktuality
Mobilní aplikace Bosch Car Service asistent
Mobilní aplikace Bosch Car Service asistent
> další aktuality
Články
VW/Audi 1.8 20V Turbo: Proč už podobně úžasný motor nemůže v dnešní době vzniknout
VW/Audi 1.8 20V Turbo: Proč už podobně úžasný motor nemůže v dnešní době vzniknout
> další články
Rychle do cíle
Živé firmy
Bosch Car Service – Profesionální servis pro vaše auto
O Bosch Car Service - přehled
Vítejte v Bosch Car Service

Vaše vozidlo je u nás v dobrých rukách. S více než 17.000 autoservisy Bosch Car Service ve více než 150 zemích jsme celosvětově největší nezávislou sítí autoservisů.

Spolupracujeme se společností Bosch a využíváme know-how a vybavení celosvětově největšího dodavatele náhradních dílů pro automobily. Skoro všechny renomované značky využívají ve svých nejnovějších modelech díly a technologie společnosti Bosch. Jako autoservis pro všechny značky vozidel zvládá Bosch Car Service a jeho vyškolení technici nejmodernější technologie vozidel a vždy dokážou zajistit provedení údržby, přípravy na technickou kontrolu, překontrolování vozidla, diagnostiku elektronických systémů a všechny další opravy vozidel.

Těšíme se na vaši návštěvu!
CRU Servis s.r.o.
Bohumínská 373/7, Karviná - Staré Město, 733 01, GPS: 49°51'53.438"N, 18°30'57.751"E, navigovat do servisu
Tel.: +420 596 322 020, E-mail: cruservis@cruservis.cz Toplist
Navštivte nás na

YouTube YouTube   Facebook Facebooku   Google + Google +

© Robert Bosch odbytová s.r.o. | Tiráž | Ochrana dat | Právní informace
Mapa stránek - Sitemap